چگونه از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

14 مرداد ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • ردیاب GPS، بهترین ابزار برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • ردیابی خودرو با گوشی هوشمند: ابزارهای مورد نیاز
  • بهترین برنامه برای ردیاب خودرو
  • نحوه تبدیل گوشی به ردیاب خودرو با برنامه ردیابی
  • معایب ردیابی خودرو با موبایل
  • خرید ردیاب جی پی اس، جایگزین مناسب تبدیل گوشی به ردیاب خودرو
  • سخن پایانی

تبدیل موبایل به ردیاب خودرو در کمتر از ۱ ساعت

خودرو همیشه و از همان ابتدا، کالایی لوکس و قیمتی به حساب می‌آمده است. امروز نیز ارزش این وسایل نقلیه بسیار بالاست و به همین دلیل امنیت خودرو و حفاظت از آن مهم‌ترین دغدغه مالکان خودرو است. ابزارها و وسایل امنیتی مختلفی مانند دزدگیر خودرو برای جلوگیری از سرقت به وجود آمدند، اما هیچ‌کدام به اندازه ردیاب خودرو کاربردی و مفید نبودند. قطعاً کسانی که خرید ردیاب جی پی اس خودرو را تجربه می‌کنند، در مورد امنیت خودرویشان آرامش خاطر دارند. اما اگر به فکر روشی ارزان‌تر هستید و دوست دارید ماشین خود را ردیابی کنید، ردیابی ماشین با گوشی نیز روش مناسبی است. دوست دارید با بهترین برنامه ردیاب خودرو آشنا شوید؟ نصب برنامه ردیاب خودرو روی گوشی کار سختی نیست. با ما در این مقاله از وبلاگ وایزر همراه باشید تا ضمن بررسی ردیابی ماشین با گوشی، دانلود برنامه جی‌پی‌اس وایزر برای اندروید و آیفون را هم به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن وایزر

ردیاب GPS، بهترین ابزار برای جلوگیری از سرقت خودرو

آمار و ارقام از سرقت خودرو در ایران نشان می‌دهد که بسیاری از ماشین‌ها هر روز، به‌خصوص در کلان‌شهرها، با وجود دزدگیر در معرض سرقت قرار دارند. نکته جالب اینجاست که اکثر ماشین‌های به‌سرقت‌رفته دزدگیر داشته‌اند. بعضی از این خودروهای به‌سرقت‌رفته توسط پلیس پیدا شده‌اند، اما بعضی از آن‌ها هرگز نزد صاحبشان برنمی‌گردند. پس بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟

ردیاب GPS بهترین ابزار جلوگیری از سرقت خودرو است. این فناوری پیشرفته از سیگنال‌های ماهواره‌ای جی‌پی‌اس (GPS) استفاده می‌کند تا مکان دقیق خودرو را تعیین کند و اطلاعات آن را به یک سیستم مدیریتی یا نرم‌افزار مرتبط با شما ارسال کند.

با استفاده از ردیابی GPS، می‌توانید به‌راحتی مکان خودرو را از راه دور مشاهده کنید و در صورت سرقت، به مراجع قانونی اطلاع دهید و تلاش برای بازیابی خودرو را آغاز کنید. علاوه‌بر این، ردیاب GPS ماشین، مسیر حرکت خودرو را ثبت می‌کند و امکان پیگیری رفت‌وآمد آن را فراهم می‌آورد.

سیستم‌های ردیاب GPS از قابلیت اعلام هشدارها نیز پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید در صورت خروج خودرو از منطقه‌ای خاص، رفت‌وآمد غیرمعمول، ضربه به خودرو یا روشن کردن غیرمجاز آن از طریق سیم‌کارت نصب‌شده روی ردیاب هشدارهای اطلاع‌رسانی را دریافت کنید.

استفاده از ردیاب جی پی اس خودرو به‌عنوان ابزار جلوگیری از سرقت، به شما اطمینان می‌دهد که خودروی شما در هر زمان و مکان تحت‌نظر است و در صورت لزوم، اقدامات لازم برای حفاظت از آن را انجام می‌دهید. استفاده از ردیابی GPS به‌طور کلی امنیت خودرو را افزایش می‌دهد. هرچند نصب و ماهیانه‌ اشتراک این سیستم ممکن است هزینه‌بر باشد، اما ارزش اضافه امنیتی که ارائه می‌دهد، این هزینه را ارزشمند می‌کند. بنابراین اگر به امنیت خودروی خود اهمیت می‌دهید، استفاده از ردیاب GPS را به‌شدت توصیه می‌کنیم.

اما اگر هزینه نصب ردیاب برایتان دشوار است، یک راه‌حل خوب برایتان داریم: ردیابی ماشین با گوشی و نصب برنامه ردیاب خودرو. اما این کار چطور ممکن است؟ ادامه مطلب را از دست ندهید.

ردیاب GPS، بهترین ابزار برای جلوگیری از سرقت خودرو

ردیابی خودرو با گوشی هوشمند: ابزارهای مورد نیاز

گوشی‌ها از زمانی که هوشمند شده‌اند، امکانات زیادی را برای ما فراهم کرده‌اند. یکی از این امکانات جذاب GPS و GPRS است که اتفاقاً با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به اینترنت متصل شویم و گوشی خود را به ردیاب خودرو تبدیل کنیم.

همان‌طور که گفتیم، ردیاب‌ها با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) کار می‌کنند. این سیستم در گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد که می‌توانید با نصب برنامه ردیاب خودرو و اتصال به اینترنت و سرورها، ردیابی ماشین با گوشی را انجام دهید.

اگر گوشی شما، گوشی هوشمند قدیمی است هم می‌توانید از این روش استفاده کنید و نیازی به گوشی پیشرفته و به‌روز ندارید. فقط کافی است روی گوشی سیستم GPS و سیم‌کارت فعال داشته باشید. ضمن این که برای ردیابی ماشین با گوشی نیاز به 2 گوشی هوشمند دارید؛ یک گوشی که روی آن نرم‌افزار ردیابی نصب می‌شود و یک گوشی که همیشه باید در ماشین وجود داشته باشد. تمام ابزارهایی که برای ردیابی ماشین با گوشی نیاز دارید عبارتند از:

  • یک گوشی اولیه دارای اپلیکیشن ردیابی؛
  • یک گوشی ثانویه که به اینترنت Data متصل است؛
  • سیم‌کارت فعال روی هر دو گوشی.

بهترین برنامه ردیاب خودرو

تعداد نرم‌افزارهایی که برای ردیابی خودرو می‌توانید نصب کنید بی‌شمار است. اپلیکیشن‌هایی مانند MapME ،Hurdlr ،EverTrack ،TripLog و InstaMapper از جمله این نرم‌افزارها هستند که تقریباً همگی روند کار مشابهی دارند. کیفیت عملکرد این اپلیکیشن‌ها ممکن است با فیلترینگ یا تحریم‌ها تغییر کند.

وب اپلیکیشن وایزر؛ بهترین برنامه ردیاب خودرو

نحوه تبدیل گوشی به ردیاب خودرو با برنامه ردیابی

برای تبدیل گوشی به ردیاب مراحل زیر را طی کنید:

  • روی گوشی خود یکی از اپلیکیشن‌های ذکر‌شده در بالا (MapME ،Hurdlr ،EverTrack ،TripLog و InstaMapper) یا اپلیکیشنی مشابه را نصب کنید و یک حساب کاربری بسازید و آن را فعال کنید.
  • از فعال بودن سیم‌کارت روی گوشی ثانویه مطمئن شوید و آن را به دیتای تلفن همراه وصل کنید.
  • گوشی ثانویه را در خودرو قرار دهید. این گوشی از طریق اینترنت به GPS متصل می‌شود.
  • در نهایت، به کمک گوشی اول به موقعیت مکانی گوشی ثانویه که داخل خودرو است متصل می‌شوید و به این ترتیب به موقعیت ماشین نیز دسترسی خواهید داشت.

معایب ردیابی خودرو با موبایل

ردیابی خودرو با گوشی یک ایده مقرون‌به‌صرفه و هوشمندانه برای افزایش ایمنی خودرو نیست. در نظر داشته باشید که اولاْ گوشی هوشمند بسیار گران است، ثانیاً این روش برای سارقین حرفه‌ای قابل‌خنثی‌سازی است. احتمال این که سارق تلفن همراه پنهان شده در داخل خودرو را پیدا کند بسیار زیاد است. ضمن این که گوشی همراه هم از نظر باتری و هم از نظر آنتن‌دهی عملکرد دستگاه ردیاب جی پی اس را ندارد. توصیه می‌کنیم که برای ایمن نگه داشتن خودرو و دسترسی همیشگی به موقعیت مکانی ماشین و همچنین بهره بردن از سایر امکانات امنیتی از جمله امکان تعریف محدوده سرعت، محدوده جغرافیایی، هشدار برای روشن شدن خودرو، امکان متوقف کردن خودرو از راه دور و‌... از یک ردیاب جی پی اس خوب و حرفه‌ای مثل وایزر استفاده کنید. فقط کافی است دستگاه ردیاب GPS وایزر را روی وسیله نقلیه خود نصب کنید. از آنجایی که نصب ردیاب جی پی اس یک کار تخصصی است حتماً آن را به نمایندگان و نصاب‌های رسمی وایزر در سراسر کشور بسپارید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از دستگاه ردیاب خودرو وایزر استفاده می‌کنید و به دنبال بهترین برنامه ردیاب خودرو می‌گردید که کاربری آسانی داشته باشد، از  اپلیکیشن وایزر استفاده کنید که هم برای کاربران اندروید هم iOS طراحی شده است. وایزر برای راحتی و آسودگی‌ خاطر کاربران یک وب اپلیکیشن نیز تولید کرده تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن از اپ استورها، تنها با استفاده از یک مرورگر بتوان از تمامی امکانات اپلیکیشن بهره‌مند شد.

اپلیکیشن وایزر یک برنامه کاربردی و آسان برای ردیابی خودرو است که با نصب آن روی گوشی اندروید یا iOS می‌توانید با استفاده از دستگاه ردیاب GPS خودروی خود را ردیابی کنید.

خرید ردیاب جی پی اس، جایگزین مناسب تبدیل گوشی به ردیاب خودرو

همان‌طور که مشاهده کردید، حتی با بهترین برنامه ردیاب خودرو و ردیابی خودرو با گوشی همچنان محدودیت‌هایی از نظر امنیتی برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد. ردیاب جی پی اس ماشین دستگاهی است که منحصراً برای حفظ امنیت خودرو ساخته شده است و امکانات بسیاری را در اختیار صاحب ماشین قرار می‌دهد.

اگر به دنبال بهترین ردیاب خودرو هستید و می‌خواهید همیشه آرامش خاطر را تجربه کنید، خرید ردیاب‌های وایزر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. انواع ردیاب وایزر با ویژگی‌هایی مثل کیفیت ساخت بالا، موقعیت‌یابی دقیق، سرور ایمن، پشتیبانی 24 ساعته و امکانات مناسب برای ایمنی بیشتر خودروی شما ساخته شده‌اند. برای خرید ردیاب ماشین وایزر همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید!

برای بررسی، مقایسه و مشاهده قیمت ردیاب جی پی اس های خودرو و موتور سیکلت وایزر کلیک کنید.


بررسی و مقایسه جی پی اس های وایزر

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE